Telewizja i show - Programy telewizyjne - Muzyka i koncerty | ABC-lp3
1 2
 

Telewizja i show - Programy telewizyjne

Reklama i marketing Dzisiejsze programy telewizyjne w kontekście rozrywki mają postawione dość odmienne zadania niż pierwowzory choćby z lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Podyktowane jest to coraz większymi możliwościami zarówno w zakresie samej formy telewizji jak i rozwojem społeczeństwa i jego charakterystyki. Programy telewizyjne mogą być nadawane na żywo, co dodatkowo podnosi ich atrakcyjność, choćby ze względu na ich nieprzewidywalność oraz niezmiernie dynamiczną formę. Właśnie ta dynamika jest bardzo pożądana w dzisiejszych czasach. Program telewizyjny powinien obfitować w dynamiczne wydarzenia, posiadać liczne zwroty oraz sytuacje nietypowe, aby odstawać od dotychczas znanych form czy programów telewizyjnych konkurencji. Nowe miano, czyli show, mówi samo za siebie będą przyporządkowane do tematu programy telewizyjne. W tym kontekście determinowane jest wysokie tempo oraz powodowanie zaciekawienia oraz różnego rodzaju pozytywnych napięć w widzu. Dodatkowo, jak wcześniej wspomniano, program telewizyjny powinien wnosi wiele nowego zarówno pod względem treści jak i swojej formy.

Coraz trudniej o sensowne radyjko. Pamiętam, jak jeszcze kilkanaście lat temu włączając jakąkolwiek stację radiową można było spodziewać porządnych brzmień. Muzyki, która przyprawiała o gęsią skórkę. Prz tym można było wysłuchać audycji, których sens wnosił coś do naszego życia. Były to czasy, kiedy radio odgrywało w naszych życiach dość istotną rolę. Teraz włączając jakąkolwiek stację, zawsze słyszymy to samo. Krótkie, nic nie mówiące informacje i chałturzasta muzyka. Zdarza się nawet, że jeden - szczególnie lansowany (choć nic nie mający w sobie) - kawałek emitowany jest kilka razy w przeciągu godziny. I nie ma się co dziwić, że kierowcy spędzający w trasie wiele godzin wolą inwestować w radia z możliwością odtwarzania cd i mp3. Radio wkrótce umrze, a co ciekawe - umrze na własne życzenie.

Muzyka jest nieodzownym w reklamie w reklamie od lat. Marketingowcy rozumieją moc muzyki, faktu zdobywania uwagi potencjalnych odbiorców, nastawiania i przygotowania słuchaczy do ważnych informacji. Rzeczywiście, sama obecność muzyki w filmach komercyjnych może zmieniać znaczenia reklamy do konsumentów. Znaczna ilość badań, która została przeprowadzona w ciągu ostatnich lat w celu określenia wpływu muzyki na odbiorców reklam pokazuje, że bez dobrego podkładu dźwiękowego reklama nie osiąga pożądanych skutków. Czyli nie pozyskuje klientów. Istniejące ośrodki badań, których nie jest mało, wykazują, że rozpoznawalna muzyka w reklamie przyczynia się do tego, że odbiorca koncentruje się na obrazie okazującym konkretny produkt. Dlatego we wszystkich działaniach handlowych muzyka była i nadal będzie wykorzystywana. Szczególnie nasila się to w radio. Tam wygląda to bowiem nieco inaczej, odbiorca polega bowiem tylko i wyłącznie na zmyśle słuchu (w przeciwieństwie do TV gdzie jest jeszcze obraz). Dlatego reklamy radiowe są skuteczniejsze od telewizyjnych.

Tagi: radio,reklama,odbiorca | Lista plików strony