melodia - Muzyka i koncerty | ABC-lp3
1 2
 

melodia

Partnerzy
Wreszcie sekwencje te docierają do kory słuchowej płata skroniowego. Na określone częstotliwości reagują różne komórki. Położone obok siebie mają zazębiające się krzywe strojenia (profile wrażliwości na częstotliwość). W rezultacie, ponieważ sąsiadujące ze sobą komórki są nastrojone na podobne częstotliwości, na powierzchni kory słuchowej tworzy się "mapa częstotliwości". Sam odbiór muzyki jest jednak bardziej złożony. Muzyka to sekwencja dźwięków, a jej percepcja polega na spostrzeganiu relacji pomiędzy nimi. W przetwarzanie różnych aspektów muzyki włączonych jest wiele obszarów mózgu. Weźmy na przykład dźwięk, który ma zarówno określoną częstotliwość, jak i głośność. Kiedyś badacze przypuszczali, że wykrycie danej częstotliwości zawsze wywołuje takie same reakcje komórek, które są na nią nastrojone. Jednak w drugiej połowie lat osiemdziesiątych, gdy wspólnie z Thomasem M. McKenną pracowałem w moim laboratorium w University of California w Irvine, zakwestionowaliśmy ten pogląd, zbadawszy kontur melodii, czyli wzór wznoszenia się i opadania linii melodycznej, który stanowi podstawę każdej melodii. Napisaliśmy melodie składające się z tych samych pięciu dźwięków, ale różniące się konturem, i rejestrowaliśmy reakcje pojedynczych neuronów w korze słuchowej kotów. Okazało się, że reakcje komórek różniły się w zależności od konturu. Zależały od umiejscowienia danego dźwięku w melodii. Komórki mogą silniej reagować na dźwięk poprzedzany przez inne niż na dźwięk rozpoczynający sekwencję. Ponadto reagują na ten sam dźwięk inaczej, gdy jest on elementem konturu wznoszącego się (dźwięki coraz wyższe), a inaczej, kiedy wchodzi w skład konturu opadającego...

Partnerzy
Czasy, kiedy jednym trzydziestosekundowym spotem, wyemitowanym przy głównym wydaniu wiadomości, można było dotrzeć do prawie połowy grupy celowej, należą już do przeszłości. Obecnie konsumenci poszczególnych marek są dużo większymi indywidualistami pod względem stylu życia, w tym również konsumpcji mediów. Zupełnie inne medium należy wykorzystać w kampanii skierowanej do młodych yuppies, a inne w kampanii targetowanej na dzieci. Tych pierwszych bardzo ciężko będzie złapać za pomocą mediów tradycyjnych. Należy wybrać nośniki, które bardzo precyzyjnie trafiają właśnie w tą grupę (np. reklama w biurowcach). Dzieci z kolei masowo oglądają telewizję. Wystarczy niewielka liczba emisji spotu jakiejś zabawki w ogólnopolskiej telewizji przy bajkach dla dzieci oraz zintensyfikowana kampania na dziecięcych kanałach niszowych i sukces gwarantowany. Ponadto czas oglądania telewizji, słuchania radia czy czytania prasy, skraca się z roku na rok praktycznie w każdej grupie celowej. Powstają coraz to nowe nośniki i formy reklamy. To wszystko sprawia, że do zaplanowania widocznej, a przede wszystkim skutecznej kampanii reklamowej, potrzebni są wykwalifikowani specjaliści. Bardzo często wybieraną formą reklamy jest reklama zewnętrzna w postaci między innymi ogromnych bilbordów reklamowych. Możemy je spotkać przy wszystkich często uczęszczanych drogach. Ostatnio coraz częściej montuje się diodowe bilbordy, które są w stanie wyświetlać różne obrazy oraz animacje, co jeszcze bardziej przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Niektóre sklepy posiadają swoje niewielkie znaki, które informują kierowców, jak do nich dojechać. Tak jest na przykład z siecią barów McDonalds. Reklama zewnętrzna to...

Lista plików strony